Projekt My Basic School představuje 1. základní školu Sezimovo Ústí, kterou jsem navštěvoval 9 let. Finální animace, kterou je celá práce provázána, má velikost 2,25MB a je ve formátu *.avi komprimována kodekem DivX. (Pokud nemáte tento kodek nainstalovaný, soubor neotevřete. Stáhnout si ho můžete na adrese http://www.divx.com/divx/windows/download.)
Samotný projekt vznikal víceméně spontánně od letních prázdnin 2002 do února 2003 a byla to moje první větší práce. Zvláštností je, že jako první byla vytvořena scéna s interiérem hudebny, poté chodba, dále schodiště a až nakonec úvodní scéna s exteriérem školy. Zkrátka projekt vznikal jaksi "pozpátku". Jednotlivé scény byly renderovány nezávisle na sobě a nakonec byly dané animace poskládány za sebe, čímž vzniklo plynulé video. Vzhledem k tomu, že nebylo použito přechodových efektů, musely jednotlivé části animace na sebe přesně navazovat. Lze říci, že na místě, kde v jedné scéně kamera skončila, musela v druhé scéně jiná kamera se stejným nastavením začínat. Pokud se ptáte, proč jsem to dělal tak složitě, odpověď je jednoduchá - hardware by větší scénu nezvládl. Ostatně dobrý důkaz o tom nabízím níže v článku.
Nyní bych chtěl napsat pár zajímavostí o scéně s interiérem hudebny. Tuto místnost jsem se snažit zachytit do detailu tak, jak jsem ji znal, neboť zde jsme po 3 roky měli tzv. kmenovou třídu (tj. učebnu, kde jsme absolvovali většinu vyučovacích hodin). Nechybí zde tak třeba klavír, mapa České republiky nebo televize s videem. Dnes to již nemohu s jistotou říci, ale myslím, že i počet lavic byl přesný. Na druhou stranu jsou zde patrné některé nedostatky v modelování a texturování (o nějakém nasvícení nebo efektech zde nemůže být řeč), které byly způsobené také dostupným hardwarem. Tato scéna byla totiž vytvářena na PC s dnes již úsměvnou konfigurací - jmenujme třeba procesor Intel Celeron 600MHz a operační paměť SDRAM 128MB 133MHz a operační systém MS Windows 98 SE. Celková scéna třídy byla natolik náročná, že ji nešlo pod 3D Studiem Max R3 vůbec načíst a bylo nutné používat tzv. X-Ref Objekty (tedy externí reference objektů), které se po načtení scény musely aktivovat. Zkrátka otevírání této scény trvalo někdy i 20 minut (včetně nutných restartů PC po každém neúspěšném pokusu o načtené scény). Dnes tuto scénu načtu na svém "novém" PC (procesor Intel P4 2,66GHz, operační paměť DDR 512MB, MS WinXP) pod 3dsmaxem 6 bez problémů za cca 20 sekund (ale i tak tato otevřená scéna podle Správce úloh systému Windows potřebuje 330 MB operační paměti). Inu časy se opravdu mění...
Podobně věrně jako hudebnu jsem se snažil zachytit i ostatní části školní budovy. A tak opravdu v mezipatrech byly nástěnky (byť ne s fotografiemi města a okolí) nebo na podestě před přízemím visel dříve program městských kin.
Níže si ještě můžete prohlédnout některé vyrenderované obrázky, většina z nich se také objevuje ve výše uvedené finální animaci, tak se na ně zde můžete podívat ještě jednou.