Šlechtična 475.1

(Parní lokomotiva řady 475.1)

Projekt Šlechtična 475.1 byl vytvářen o letním prázdninách 2003. Ústředním modelem této scény, jak již název napovídá, je lokomotiva řady 475.1, přezdívaná též Šlechtična.

Lokomotiva ve dne Tyto lokomotivy byly vyráběny ve Škodě Plzeň mezi léty 1948-1952. Byly to na tehdejší dobu velice rychlé stroje, jejich maximální rychlost byla těsně nad hranicí 100km/h. Proto je bylo možné spatřit převážně v čelech rychlíků. Pokud si říkáte, že se topič musel pořádně nadřít, není to pravda - tyto lokomotivy totiž byly vybaveny pásovým podavačem uhlí, který dopravoval uhlí z tenderu až do kotle. Vzhledem k přezdívce snad není nutné dodávat, že tyto lokomotivy byly dosti oblíbené a ostatně i hezké - česká designérská škola ve Škodě Plzeň byla v této době jedna z nejlepších na světě, a tak i tyto lokomotivy patří k nejhezčím parním lokomotivám světa.

Železniční stanice, která tvoří výrazný prvek celé scény, měla svůj přeobraz v železniční stanici Olbramovice na trati Praha - Tábor, i když je pravda, že má interpretace této stavby byla velice volná. No a proč dostala ta má stanice název Modrava? Zkrátka proto, že se mi tento název líbil, i když do té skutečné obce Modrava žádný vlak nejezdí.

Pohled shora Stanice v noci Detail předku (noc) Lokomotiva v noci Lokomotiva za noční mlhy Celkový pohled na stanici Bok lokomotivy Tendr

Webmaster: Václav Šimandl, © 2008