Projekt Šlechtična 475.1 byl vytvářen o letním prázdninách 2003. Ústředním modelem této scény, jak již název napovídá, je lokomotiva řady 475.1, přezdívaná též Šlechtična.
Tyto lokomotivy byly vyráběny ve Škodě Plzeň mezi léty 1948-1952. Byly to na tehdejší dobu velice rychlé stroje, jejich maximální rychlost byla těsně nad hranicí 100km/h. Proto je bylo možné spatřit převážně v čelech rychlíků. Pokud si říkáte, že se topič musel pořádně nadřít, není to pravda - tyto lokomotivy totiž byly vybaveny pásovým podavačem uhlí, který dopravoval uhlí z tenderu až do kotle. Vzhledem k přezdívce snad není nutné dodávat, že tyto lokomotivy byly dosti oblíbené a ostatně i hezké - česká designérská škola ve Škodě Plzeň byla v této době jedna z nejlepších na světě, a tak i tyto lokomotivy patří k nejhezčím parním lokomotivám světa.
Železniční stanice, která tvoří výrazný prvek celé scény, měla svůj přeobraz v železniční stanici Olbramovice na trati Praha - Tábor, i když je pravda, že má interpretace této stavby byla velice volná. No a proč dostala ta má stanice název Modrava? Zkrátka proto, že se mi tento název líbil, i když do té skutečné obce Modrava žádný vlak nejezdí.